B – graduacija

Prijave do 26. septembra 2025: janez.vodicar@teof.uni-lj.si

Vabilo na B-Graduacijo za geštalt pedagoginje in pedagoge 

Drage geštalt pedagoginje in pedagogi,

ste pripravljeni na nov korak v svojem strokovnem razvoju? 🌱
Po zaključenih dveh skupinah B-graduacije se je pokazalo, da to izobraževanje ni le smiselno, ampak tudi izjemno dragoceno za osebno rast in profesionalno delo. Zadnja skupina je še posebej poudarila, kako pomembno je, da imamo to možnost tudi pri nas!

👉 Veliko vas je, ki ste v zadnjih letih zaključili A-graduacijo, izrazilo željo po nadaljevanju – zdaj je priložnost, da to tudi izpolnite.

Zakaj je to vredno?

  • Program je nadgrajen na 6 srečanj in traja približno dve leti, kar omogoča temeljito in poglobljeno delo.
  • Nova znanja in metode za še bolj kakovostno pedagoško prakso in osebno rast.
  • Skupnost kolegov, ki vas podpira, navdihuje in krepi vaše pedagoško poslanstvo.
  • Možnost vključitve tudi za tiste, ki še zaključujete A-graduacijo – dovolj je potrdilo mentorja, da je oddana naloga.

Kdaj začnemo?

  • Predviden začetek: pozna jesen 2025 ali začetek leta 2026.

📩 Svoj interes sporočite najkasneje do 26. septembra 2025 na: janez.vodicar@teof.uni-lj.si

PODROBEN OPIS

1. Kratka predstavitev

Nadaljevalno izobraževanje iz geštalt pedagogike, v tujini ga poznajo pod B-graduacijo, je namenjeno vsem, ki so uspešno zaključili prvostopenjsko izobraževanje za geštalt pedagoga (A-graduacijo) in želijo poglobiti svoje znanje, delo in življenje po principih geštalt pedagogike. Pod supervizijo poglobimo pridobljene kompetence na prvi stopnji in jih še bolj konkretno usmerimo v poklicno, osebno, družinsko in družbeno življenje. Naziv, ki ga dobi udeleženec/ka drugostopenjskega izobraževanja, je geštalt svetovalec/svetovalka, kar že samo po sebi nakazuje temeljne cilje.

2. Učni načrt

je sestavljen iz obveznega dela, ki se izvaja pod okriljem Inštituta za integrativno geštalt pedagogiko, in izbirnega dela, ki ga opravi vsak udeleženec v posvetu z voditeljem izobraževanja po lastni presoji. Obvezni del vključuje šest skupnih srečanj.

Iz obveznega dela so naslednje vsebine:

PODROČJEŠT. UR
Temelji geštaltističnega svetovanja24
Izkušnja v skupini pod supervizijo trenerjev in individualno evalvacijo s spremljajočim trenerjem70
Teoretični pogled na človeka in religioznost z vidika geštalt svetovanja20
Metodično izobraževanje(delo s telesom, dramatizacija, vodenje pogovora preko ustvarjalnega dela, usmerjanje preko imaginacije)70
Krizne intervencije40
Osebno spremljanje16
 Skupaj: 240

V tem obveznem skupnem delu je poudarek na zavezanosti vsakega k interakciji in poglobljenem delu na sebi s pomočjo soudeležen/k/cev. Prav tako je pričakovana ustvarjalna soudeleženost pri sami izvedbi, s tem da je vsak udeleženec izobraževanja kdaj voditelj/ica bolj animator/ka kot izvajalec/ka. Vse skupaj je usmerjeno k samostojni svetovalni drži, do sebe, sodelavca in do vseh, za katere delam.

Vsak udeležen/ec/ka izobraževanja izbere na začetku soudeležen/ca/ko, ki ga svetovalno spremlja in na koncu poda poročilo o tem spremljanju. Poročilo mora biti strnjeno in oddano v obsegu 1500 znakov (s presledki), kjer bo zagotovljena anonimnost spremljane/ga in hkrati bo razvidno, da je kandidat/ka za geštalt svetoval/ca/ko sposoben/a prepoznavati svetovalne momente in jih izkoristiti v dobro spremljanega.

V okviru izbirnih 60 ur, ki jih mora vsak opraviti zunaj obveznega programa, razvijamo specifične poklicne in osebnostne kompetence in podobe ter se učimo aplicirati na lastnem področju pridobljene veščine geštaltističnega svetovanja. Te izbirne vsebine so izbrane iz okvira humanistično družboslovnih programov, ki razvijajo pedagoško, svetovalne, terapevtske kompetence in se lahko dopolnjujejo z geštalt pedagogiko. Zaželeno je, da zajemamo iz lastnega poklicnega področja, osebne potrebe ali zanimanja. S tem omogočamo individualizacijo izobraževanja.

Udeležen/ka/ec predstavi svojo udeležbo s poročilom, kjer poleg predstavitve predstavi pridobljene kompetence in povezanost z geštalt pedagogiko/svetovanjem. Poročilo mora biti oddano v obsegu 500 znakov (s presledki) skupaj s potrdilom o udeležbi.

Prav tako vodi dnevnik lastnega napredovanja, ki ga ob pomoči izbranega trenerja ob opravljenih vseh obveznostih zaključi z analizo celotnega programa. Za vsako obvezno skupno srečanje je predviden obseg 500 znakov (s presledki).

3. Kompetence

Svetovalne kompetence:

-razvijati čut za poslušanje, razumevanje in zmožnost ustvarjalnega razumevanje človeka v njegovi stvarnosti;

-usposabljati za pedagoško, pastoralno in svetovalno spremljanje pri osebni rasti in celostnem razvoju.

Pedagoške kompetence:

-poglabljati metodološko pristope iz geštalt pedagogike;

-razvijati ustvarjalnost za nove aplikacije geštaltističnega modela;

-prepoznavati meje in možnosti uporabe geštalt pristopov.

Socialne kompetence:

-razvijati zmožnosti za aktivno udeleženost v družbenem življenju;

-izostriti etično odgovornost in kritični odnos do stvarnosti;

-razvijati sposobnosti organiziranja, vodenja in sodelovanja v skupinah in timih.

Osebne kompetence:

-krepiti soočenje z lastnimi sposobnosti in mejami;

-prepoznavati lastne potrebe in ustrezno izražanje teh v odnosu do bližnjih.

Religiozne kompetence:

-črpati iz globine lastne vere in skupnosti;

-razvijati sposobnost verskega dialoga;

-krepiti človeka na poti iskanja oz. življenja po veri.

Duhovne kompetence:

-razvijati občutek za globino lastnega bivanja, deležnost na bivanju drugih in celotnega stvarstva;

-odpirati prostor za spremljanje tistih, ki iščejo smisel in duhovno globino svojega življenja.

4. Vpisni pogoji

Udeleženec/ka mora izpolnjevati naslednje pogoje:

  • uspešno zaključeno izobraževanje iz geštalt pedagogike na osnovni ravni;
  • zaključena vsaj prva stopnja univerzitetnega izobraževanja;
  • izkazan interes za delo po geštalt pedagoških metodah;
  • lastnoročno napisana in oddana prošnja, v kateri kandidat/ka utemelji razloge za nadaljevanje izobraževanja iz geštalt pedagogike in navede področja, kjer bi lahko uporabljal/a pridobljene kompetence iz geštalt svetovanja (do 600 znakov);
  • prošnjo sprejme in jo odobri odbor za izobraževanje pri Inštitutu za integrativno geštalt pedagogiko (pri tem odobritev ali zavrnitev odboru ni treba utemeljevati).

5. Zaključek izobraževanja

Udeleženec/ka mora za naziv geštalt svetovalec/svetovalka opraviti naslednje obveznosti:

-opravljene vse predpisane vsebine;

-poročilo o lastnem napredku;

-poročilo o spremljanju izbranega soudeleženca na izobraževanju;

-prošnja za B-graduacijo z vsemi ustreznimi potrdili o opravljenih obveznostih, ki jo odobri Odbor za izobraževanje Inštituta GIP.

6. Cena za leto 2025/26

Cena celotnega izobraževanja je 900,00 EUR (možnost sprotnega plačevanja).

7. Datumi srečanj za leto 2025/26

(Kmalu na voljo…)