Kaj je geštalt

Povezovanje vseh delov v celoto

Geštalt pedagogika, s svojim poudarkom na celostnem razumevanju posameznika in njegovega okolja, predstavlja enega izmed pomembnih pristopov v svetu izobraževanja. S svojim holističnim pristopom k učenju in razvoju posameznika je ta pedagoška smer pomembno prispevala k razumevanju človeškega razvoja in procesov učenja.

Kaj je Geštalt pedagogika?

Geštalt pedagogika izhaja iz geštalt terapije, ki jo je razvil Fritz Perls v 20. stoletju. Beseda “geštalt” iz nemščine prevaja kot “celota” ali “oblika”. V geštalt pedagogiki je poudarek na tem, da posameznik dojema stvari v celoti, kot povezane elemente, namesto da jih razume ločeno.

Spodbuja kreativnost in eksperimentiranje

Poudarek na trenutnem zavedanju

Izhaja iz geštalt terapije

Celostno dojemanje človeka

Zgodovina Geštalt pedagogike

Geštalt pedagogika je svoje korenine pognala v začetku 20. stoletja v Nemčiji. Fritz Perls, skupaj z ženo Laureno Perls in Paulom Goodmanom, je bil med pionirji tega pristopa. Razvijal se je vzporedno z geštalt terapijo, ki je imela enake osnovne premise o celostnem dojemanju posameznika.

Med 60. in 70. leti 20. stoletja je geštalt pedagogika doživela svoj razcvet, še posebej v Združenih državah Amerike. S tem pa se je začela tudi uveljavljati kot samostojna pedagoška smer, ki je prinesla nove pristope k učenju in razumevanju vzgojno-izobraževalnih procesov.

Osnovna načela Geštalt pedagogike

  1. Celostno dojemanje posameznika: V središču geštalt pedagogike je posameznik in njegova celota. Namesto da bi razčlenjevali posamezne dele, se osredotoča na to, kako posameznik dojema in reagira na svet okoli sebe.

  2. Poudarek na trenutku: Geštalt pedagogika poudarja pomen zavedanja trenutnega stanja in izkušenj posameznika. Skozi to zavedanje posameznik bolje razume svoje potrebe, želje in reakcije.

  3. Povezava med posameznikom in okoljem: Ta pristop učenja poudarja pomembnost povezave med posameznikom in njegovim okoljem. Okolje ni le ozadje, temveč aktivno vpliva na proces učenja in razvoja posameznika.

  4. Kreativnost in eksperimentiranje: Geštalt pedagogika spodbuja kreativnost in eksperimentiranje kot način učenja. Posameznik se uči skozi izkušnje in raziskovanje, kar mu omogoča boljše razumevanje sebe in sveta okoli sebe.

Vpliv Geštalt pedagogike danes

Geštalt pedagogika je vedno bolj pomemben del pedagoškega sveta danes. Njeni pristopi so vključeni v številne sodobne izobraževalne prakse, še posebej v kontekstu neformalnega in eksperimentalnega učenja. Njen poudarek na celosttem dojemanju posameznika ter povezavi med posameznikom in okoljem je še posebej relevanten v sodobni družbi, ki se hitro spreminja in zahteva prilagodljivost in kreativnost.

Geštalt pedagogika je s svojim holističnim pristopom k učenju in razvoju posameznika pomembno prispevala k razumevanju človeškega razvoja in procesov učenja. Njen poudarek na celostem dojemanju posameznika ter povezavi med posameznikom in okoljem ostaja relevanten v sodobnem izobraževalnem kontekstu, kjer se poudarja prilagodljivost, kreativnost in celostnost.

Voditelji

Geštalt pedagogi

Dr. Miriam Stanonik

Dr. Miriam Stanonik

Supervizorka, geštalt trenerka
Dr. Stanko Gerjolj

Dr. Stanko Gerjolj

Supervizor, geštalt trener
Dr. Iva Nežič Glavica

Dr. Iva Nežič Glavica

Geštalt trenerka
Dr. Janez Vodičar

Dr. Janez Vodičar

Geštalt trener
Ana Rožman

Ana Rožman

Geštalt trenerka
Katja Jarc

Katja Jarc

Geštalt trenerka
Dr. David Kraner

Dr. David Kraner

Geštalt svetovalec