A – graduacija (2024/25)

Kratka predstavitev

Geštalt pedagogika se razume kot ena izmed najbolj celostnih pedagogik, ki kot temeljno »metodo« uporablja kreativne medije, od risanja in kiparjenja do dela s telesom in z glasom. Navezuje se na izročilo humanistične psihologije ter postaja vse bolj pomemben dejavnik na polju pedagoško-psihološkega dela in svetovalnega spremljanja v okviru formalnih ter neformalnih vzgojnih in izobraževalnih ustanov. Kot celostna pedagogika je kompatibilna z integrativno in inkluzivno pedagogiko ter temelji na biografskem in izkustvenem učenju, ki poteka vse življenje.

Komu je program namenjen?

V prvi vrsti pedagoškim delavcem, socialnim delavcem, terapevtom, pastoralnim sodelavkam in sodelavcem, staršem in zakoncem…., skratka vsem, ki želijo delati na sebi in s tem izboljšati svoje osebne kot tudi poslovne odnose…

Kompetence:

Osebnostne kompetence: Poglobitev samospoznavanja in odkrivanje sposobnosti samosprememb.

Strokovne in poklicne kompetence: Vpogled v kompleksnost učnega procesa, ki temelji na celostno oblikovani in zdravi učiteljevi osebnosti ter usposabljanje za uporabo celostnih didaktičnih metod in ustreznih učno-komunikativnih sredstev.

Socialne kompetence: Izostritev zaznavanja procesov na socialnem področju v skupinah, šolah in skupnostih ter vodenje zanesljive in odgovorne interakcije.

Svetovalne kompetence: Zaznavanje stisk, težav in mej pri otrocih, mladostnikih in odraslih ter vodenje strokovnih vaj pri odgovorni pomoči in spremljanju.

Religiozne kompetence: Poglobitev verskih izkušenj in biblično-teološke dimenzije spremljanja na poti k zrelemu verovanju, živemu upanju in rastoči ljubezni.

Navodila za zaključno delo: sledite povezavi.

Odzivi udeležencev:

Geštalt pedagogika je v meni prebudila kreativnost, za katero sem vedno mislila, da je nimam. Postala sem odprta in komunikativna, kar so drugi opazili prej kot jaz. Dobila sem občutek o lastni vrednosti – da sem vredna ljubezni. To je bilo zame povsem novo odkritje in mislim, da me je prav to pripeljalo v srečen zakon. -Simona

Geštalt pedagogika je proces, ki gre »na globoko«, kar mi v začetku ni bilo všeč. Po nekaj srečanjih sem se prepustil »usodi«. Oblikovali smo skupino, kjer sem imel občutek, tu se mi ne more nič zgoditi. Razkril sem vse svoje hibe. Priznam, pričakoval sem »zgražanje«. A skupina je reagirala povsem drugače. Udeleženci mi niso dali nobenega odgovora. A postavljali so vprašanja, kjer sem lahko sam našel odgovore. Te empatične solidarnosti ne bom nikoli pozabil. Njihova vprašanja so mi pomagala, da sem danes drug(ačen) človek. -Matej

Geštalt pedagogika mi je omogočila, da odvržem stvari, ki me ne hranijo. Imela sem kaj odvreči. To je bila zame izkušnja »par excellence«. Kot bi se ponovno rodila. -Tina

SREČANJEDATUMTEMA
1.2. 2. – 4. 2. 2024Identiteta na podlagi simbolike drevesa
2.13. 6. – 16. 6. 2024Življenjska pot v zrcalu svetopisemskih poti osvobajanja. 
Mojzes in njegova pot v obljubljeno deželo
3.19. 9. – 22. 9. 2024Srečanja z Jezusom.
Delo s slikami, identifikacija in igra vlog
4.29. 11. – 1. 12. 2024»Ti boš v blagoslov.«
Sporočila staršev in nove odločitve
5.7. 2. – 9. 2. 2025Življenje v odnosih
6.3. 4. – 6. 4. 2025»Sem ljubljeno Božje bitje.«
Modeliranje, izkušnje telesnosti in celostnosti
7.12. 6. – 15. 6. 2025Bibliodrama in igranje svetopisemskih vlog.
Pasijon
8.19. 9. – 21. 9. 2025Maske in identifikacija.
Pravljice in njihova sporočilnost
9.14. 11. – 16. 11. 2025Sanje ter življenjski in strokovni – poklicni cilji
10.15. 1. – 18.1. 2025Viri moje živahnosti in duhovnosti.
Življenjski viri